Управление по образованию администрации Заводского района г. Минска. 

 

РусскийБеларускi
Карта сайта Электронное обращение На главную

Меню

Галоўная Skip Navigation Links

Кантактная  інфармацыя

Адрас:  вул. Народная, 27а 
Тэлефон:             
295-20-45 
                            295-77-54 
Email: sch82@minsk.edu.by

"Стань бачным - будзь у бяспекі!"

Сталічная Дзяржаўтаінспекцыя праводзіць рэспубліканскую прафілактычную акцыю "Стань бачным - будзь у бяспекі!".
Акцыя заклікана ў чарговы раз звярнуць увагу пешаходаў, веласіпедыстаў і возчыкаў коннага транспарту на неабходнасць захавання правілаў бяспечных паводзін на дарозе, выкарыстання святловяртальных элементаў і камізэлек павышанай бачнасці. Маршруты патрулявання ДПС набліжаныя да месцаў масавага перамяшчэння пешаходаў. Праводзяцца рэйды ў "гадзіны пік" і ў цёмны час сутак па адпрацоўцы нерэгулюемых пешаходных пераходаў і найбольш рызыкоўных участкаў дарог. Акрамя таго, усе аварыйна-небяспечныя ўчасткі абследуюцца на асветленасць і наяўнасць неабходных тэхнічных сродкаў для арганізацыі руху. У поле зроку ДАІ не толькі пешаходы, але і вадзіцелі.
У 2016 годзе ў Мінску здзейснена 255 наездаў на пешаходаў, у выніку якіх 21 чалавек загінуў і 247 былі параненыя.
Па статыстыцы ў больш чым палове выпадкаў наезды на пешаходаў адбываецца ў цёмны час. У такіх умовах кіроўцы часцяком проста не маюць аб'ектыўнай магчымасці своечасова заўважыць які ішоў па дарозе чалавека.
Таму, каб гарантаваць ўласную бяспеку, кожны пешаход у цёмны час сутак павінен быць пазначаны святлоадбіўнымі элементамі. Светоотражатель варта прымацоўваць па магчымасці, так, каб ён быў бачны з усіх бакоў. Святлоадбівальныя павязку можна нацягнуць на рукаў ці замацаваць на штанах, а падвеску прышпіліць шпількай да адзення так, каб яна вісела на вышыні калена з боку праезнай часткі. Лепш за ўсё выкарыстоўваць адразу два або больш флікераў – адначасова і з правага і з левага боку. А каб дамагчыся максімальнага эфекту, можна надзець камізэльку павышанай бачнасці са ўстаўкамі з святлоадбівальнага матэрыялу. У такім камізэльцы пешаход выдатна бачны здалёку і днём і ноччу.
Даследаванне, праведзенае замежнымі спецыялістамі, паказала, што выкарыстанне пешаходнага святлоадбівальнікам памяншае рызыку наезду на пешахода ў цёмны час сутак на 85%. Падчас эксперыменту было ўстаноўлена, што ў цемры ўбачыць чалавека на дарозе з салона аўтамабіля пры блізкім святле фар толькі на адлегласці не больш за 30 метраў. Пры руху аўтамабіля з хуткасцю 60 км/гадз за адну секунду аўтамабіль праязджае каля 17 метраў. За гэтую ж секунду вадзіцель толькі паспее націснуць на педаль тормазу, але аўтамабіль імгненна спыніць немагчыма. Таму пешаход у такой сітуацыі, як правіла, аказваецца пад коламі аўтамабіля.
Пешахода, пазначанага флікерамі, кіроўца ў блізкім святле фар заўважае на адлегласці да 130-140 метраў. У далёкім святле фар пешаходныя катафоты дазваляюць чалавеку «свяціцца» на адлегласці да 400 метраў. Такое адлегласць дазваляе кіроўцу прыняць неабходныя меры, каб пазбегнуць наезду на чалавека.


Вядучы спецыяліст па АиП
АДАІ Заводскага РУУС г. Мінска
Таццяна Лапко


ДАІ праводзіць спецыяльнае комплекснае мерапрыемства «Пешаход»


У 2016 годзе на тэрыторыі горада Мінска здзейснена 255 дарожна-транспартных здарэнняў з удзелам пешаходаў, у якіх 21 чалавек загінуў, з іх – 10 па віне вадзіцеляў транспартных сродкаў. 
У мэтах стабілізацыі дарожна-транспартнай абстаноўкі, зніжэння верагоднасці наступлення цяжкіх наступстваў у ДТЗ з удзелам транспартных сродкаў і пешаходаў, а таксама прышчаплення удзельнікам дарожнага руху правілы бяспечных паводзін на дарозе, Дзяржаўтаінспекцыя Мінска праводзіць спецыяльнае комплекснае мерапрыемства «Пешаход» у перыяд з 16 па 24 лютага.
16 і 17 лютага праведзена падрыхтоўчы этап аперацыі. У гэты час вызначаны найбольш аварыйныя ўчасткі вулічна-дарожнай сеткі на аснове аналізу ДТЗ з удзелам пешаходаў.
З 18 па 22, у перыяд асноўнага этапу аперацыі, асаблівую ўвагу інспектараў ДАІ будзе накіравана на спыненне парушэнняў правілаў пераходу праезнай часткі і праезду пешаходных пераходаў. Нарады ДПС будуць набліжаны да нерэгулюемых пешаходных пераходаў і месцаў масавага збору людзей. Супрацоўнікі ДАІ правядуць тэматычныя выступленні ў працоўных калектывах і навучальных установах.

Вядучы спецыяліст па АиП
АДАІ Заводскага РУУС г. Мінска 
Таццяна Лапко


«Выконваем ПДР – папярэджваем ДТЗ!»

Першы ў 2017 годзе Адзіны дзень бяспекі дарожнага руху пройдзе ў г. Мінску 27 студзеня пад дэвізам «Выконваем ПДР – папярэджваем ДТЗ!», мэтай якога стане прапаганда захавання ПДР усімі ўдзельнікамі дарожнага руху.
Паводле статыстычных дадзеных, за 12 месяцаў 2016 года на тэрыторыі Мінска зарэгістравана зніжэнне колькасці дарожна-транспартных здарэнняў з пацярпелымі на 17,2 % у параўнанні з аналагічным перыядам 2015 года. Колькасць траўмаваных у ДТЗ грамадзян паменшылася на 15,8 %, колькасць загінулых зменшылася на 4, 9 %, колькасць ДТЗ, учыненых па віне вадзіцеляў у стане ап'янення, зменшылася на 38,5%.
З удзелам дзяцей ва ўзросце да 16 гадоў зарэгістравана 45 дарожна-транспартных здарэнняў (-15,1 % у параўнанні з 2015 г.), у выніку якіх 2 дзіцяці (веласіпедыст і пешаход) загінулі, 43 - атрымалі цялесныя пашкоджанні рознай ступені цяжару (- 20.4 % да 2015 г.), з іх 27 - пешаходы, 14 - пасажыры, 4 - веласіпедысты.
Асноўнымі прычынамі ўчынення дарожна-транспартных здарэнняў з'яўляюцца:
- парушэнні вадзіцелямі правілаў праезду пешаходных пераходаў;
- парушэнне правілаў праезду скрыжаванняў;
- парушэнне правілаў манеўравання;
- няправільны выбар вадзіцелямі хуткасных рэжымаў.
Па віне пешаходаў дапушчана 82 дарожна-транспартных здарэння, пры гэтым паранена – 79 чалавек, загінула - 8.
Наезды на пешаходаў склалі 45,0 % ад агульнай колькасці ДТЗ. 156 наездаў на пешаходаў здзейснена на пазначаных пешаходных пераходах (рэгуляваных і нерэгуляваных), пры гэтым 157 чалавек параненыя, 6 - загінулі.
На Мінскай кальцавой аўтадарозе зарэгістравана 50 дарожна-транспартных здарэнняў, у выніку якіх траўмаваныя 61 чалавек, загінулі - 10 чалавек.
Паважаныя ўдзельнікі дарожнага руху, каб сохранитьсвою жыццё і здароўе, забяспечыць бяспеку Вашых блізкіх, а таксама не прычыніць шкоду іншым людзям, неабходна строга выконваць Правілы дарожнага руху. Будзьце пільныя і ўважлівыя на дарозе!


Вядучы спецыяліст па АиП
АДАІ Заводскага РУУС г. Мінска
Таццяна Лапко


Дзяржаўтаінспекцыя праводзіць комплекс мерапрыемстваў
па ўзмацненню нагляду за дарожным рухам

Перыяд заканчэння школьных канікул і пачатак навучальнага працэсу традыцыйна характарызуецца абвастрэннем праблемы дзіцячага дарожна-транспартнага траўматызму. Адным з асноўных рызык з'яўляецца павелічэнне інтэнсіўнасці руху транспартных сродкаў паблізу школ перад пачаткам заняткаў і па іх заканчэнні ў сувязі з тым, што бацькі актыўна выкарыстоўваюць асабістыя аўтамабілі. За час канікул дзеці расслабляюцца і ў той ці іншай меры страчваюць навыкі бяспечных паводзін на дарозе.
З мэтай папярэджання дарожна-транспартных здарэнняў з удзелам дзяцей у перыяд з 9 па 13 студзеня 2017 года Дзяржаўтаінспекцыя праводзіць на тэрыторыі горада Мінска комплекс мерапрыемстваў па ўзмацненні нагляду за дарожным рухам.
У ранішні час да найбольш напружаным участках вулічна-дарожнай сеткі, непасрэдна прылеглым да сярэднім навучальным установам, набліжаны нарады ДПС. Арганізавана работа па прафілактыцы парушэнняў ПДР, кантролі стану вулічна-дарожнай сеткі і арганізацыі дарожнага руху паблізу школ.Праводзяцца пазапланавыя абследавання участкаў вулічна-дарожнай сеткі, непасрэдна прылеглых кшколам, надаўшы асаблівую ўвагу нерэгулюемых пешаходных пераходах на прадмет наяўнасці недахопаў у асвятленні. Таксама інспектары правяраюць выкананне вадзіцелямі правілаў перавозкі дзяцей.
Дзяржаўтаінспекцыя нагадвае, што перавозка дзяцей у легкавым аўтамабілі, абсталяваным рамянямі бяспекі, павінна ажыццяўляцца з выкарыстаннем:
- дзіцячых утрымліваючых прылад, якія адпавядаюць вазе і росту дзіцяці, – ва ўзросце да пяці гадоў;
- дзіцячых утрымліваючых прылад, якія адпавядаюць вазе і росту дзіцяці, іншых сродкаў (бустэраў, спецыяльных падушак для сядзення, дадатковых сядзенняў), якія дазваляюць бяспечна прышпіліць дзіця з дапамогай рамянёў бяспекі, прадугледжаных канструкцыяй транспартнага сродку, – ва ўзросце ад пяці да дванаццаці гадоў.
Дапускаецца перавозіць дзяцей ва ўзросце да дванаццаці гадоў без выкарыстання названых у частцы першай гэтага пункта прылад у выпадку, калі рост дзіцяці перавышае 150 сантыметраў, а таксама ў аўтамабілі-таксі.
Забараняецца перавозка дзяцей на пярэднім сядзенні легкавога аўтамабіля з выкарыстаннем дзіцячых утрымліваючых прылад, якія адпавядаюць вазе і росту дзіцяці, спінка якіх разгорнута да лабавога шкла транспартнага сродку, калі пярэдняе сядзенне мае падушку бяспекі, за выключэннем выпадку, калі механізм франтальнай падушкі бяспекі адключаны.
Будзьце ўважлівыя пры пад'ездзе да пешаходных пераходаў, пры праездзе паблізу ўстаноў адукацыі і прыпыначных пунктаў маршрутных транспартных сродкаў. Бацькам у чарговы раз рэкамендуем пазначаць дзяцей святлоадбівальнымі элементамі.


Вядучы спецыяліст па АиП
АДАІ Заводскага РУУС г. Мінска
Таццяна Лапко


Рэкамендацыі Дзяржаўтаінспекцыі ў дні зімовых канікул

Сёння ў школьнікаў ўсёй Беларусі пачаліся зімовыя канікулы. Як вядома, зіма характарызуецца ускладненнем дарожнай абстаноўкі ў сувязі з працяглым цёмным часам сутак, выпадзеннем ападкаў і слізкай дарогай.
Каб пазбегнуць дарожна-транспартных здарэнняў з удзелам непаўналетніх, іх траўматызму Дзяржаўтаінспекцыя рэкамендуе бацькам правесці дадатковую гутарку з дзецьмі аб Правілах дарожнага руху. Звярніце ўвагу дзяцей на правілы пераходу праезнай часткі: пешаход абавязаны пераходзіць дарогу па падземным або надземному пешаходных пераходах, а пры іх адсутнасці — па наземнаму пешаходным пераходзе, толькі пераканаўшыся, што выхад на праезную частку дарогі бяспечны. Не грэбуйце святлоадбіўнымі элементамі: пазначце юных пешаходаў, і кіроўца заўважыць Вашага дзіцяці своечасова.
Адной з найбольш распаўсюджанай прычынай здарэнняў па віне пешых удзельнікаў дарожнага руху з'яўляецца выхад з-за які стаяў транспартнага сродку ці іншага перашкоды. Растлумачце дзецям, што не варта перабягаць перад рухомым аўтамабілем: у прыцемках рэальнае адлегласць да аб'екта вызначыць даволі складана.
Кіроўцам таксама варта быць больш уважлівымі: інтэнсіўнасць руху юных пешаходаў у зімовыя вакацыі значна ўзрастае з прычыны наведвання дзецьмі выстаў, канцэртаў, спектакляў і розных пераднавагодніх мерапрыемстваў – будзьце пільныя паблізу месцаў масавага прыцягнення дзяцей. Пры набліжэнні да пешаходных пераходаў, загадзя зніжайце хуткасць руху, а пры праездзе прыпыначных пунктаў маршрутных транспартных сродкаў звяртайце ўвагу на паводзіны непаўналетніх на прыпыначных пляцоўках і будзьце гатовыя да раптоўнага з'яўлення дзяцей на дарозе.
Нагадваем таксама, што ў легкавым аўтамабілі перавозка дзяцей ва ўзросце да 12 гадоў і пры росце да 150 сантыметраў павінна ажыццяўляцца з выкарыстаннем дзіцячых утрымлівальных прылад. Парушэнне Правілаў перавозкі пасажыраў цягне адміністрацыйную адказнасць у выглядзе накладання штрафу ў памеры да 4 базавых велічынь.
За 11 месяцаў 2016 года на тэрыторыі горада Мінска здзейснена 44 дарожна-транспартных здарэнняў, у якіх 42 дзіцяці параненыя і 2 загінулі.
Ня дайце здарыцца новай бядзе - сачыце за бяспекай дзяцей на дарозе!


Вядучы спецыяліст па АиП
АДАІ Заводскага РУУС г. Мінска
Таццяна Лапко


«Забяспечыць бяспеку дзіцяці ў аўтамабілі на 100%»

У студзені-кастрычніку 2016 года на дарогах рэспублікі ў 296 дарожна-транспартных здарэннях 296 дзяцей атрымалі раненні і 14 загінулі. 116 непаўналетніх сталі ўдзельнікамі ДТЗ у якасці пасажыраў. Сярод дзяцей, якія атрымалі ў ДТЗ смяротныя траўмы, 50% складаюць непаўналетнія пасажыры.
У мэтах стабілізацыі дарожнай абстаноўкі, прафілактыкі і зніжэння цяжкасці наступстваў дарожна-транспартных здарэнняў з удзелам дзяцей, у перыяд з 17 па 27 лістапада 2016 года Дзяржаўтаінспекцыя праводзіць рэспубліканскую акцыю «Забяспечыць бяспеку дзіцяці ў аўтамабілі на 100%».


У ходзе правядзення вусных выступленняў на прадпрыемствах і арганізацыях, ва ўстановах адукацыі супрацоўнікі ДАІ тлумачаць правілы бяспечнай перавозкі дзяцей у аўтамабілі, перавозкі арганізаваных груп дзяцей. Таксама пры нясенні службы увагу інспектараў звернута на выяўленне і спыненне парушэнняў правілаў перавозкі пасажыраў.


У адпаведнасці з Правіламі дарожнага руху перавозка дзяцей у легкавым аўтамабілі, абсталяваным рамянямі бяспекі, павінна ажыццяўляцца з выкарыстаннем:
- дзіцячых утрымліваючых прылад, якія адпавядаюць вазе і росту дзіцяці, – ва ўзросце да 5 гадоў;
- дзіцячых утрымліваючых прылад, якія адпавядаюць вазе і росту дзіцяці, іншых сродкаў (бустэраў, спецыяльных падушак для сядзення, дадатковых сядзенняў), якія дазваляюць бяспечна прышпіліць дзіця з дапамогай рамянёў бяспекі, прадугледжаных канструкцыяй транспартнага сродку, – ва ўзросце ад 5 да 12 гадоў.
Дапускаецца перавозіць дзяцей ва ўзросце да 12 гадоў без выкарыстання дзіцячых утрымлівальных прылад у выпадку, калі рост дзіцяці перавышае 150 сантыметраў, а таксама ў аўтамабілі-таксі.


Забараняецца перавозка дзяцей на пярэднім сядзенні легкавога аўтамабіля з выкарыстаннем дзіцячых утрымліваючых прылад, якія адпавядаюць вазе і росту дзіцяці, спінка якіх разгорнута да лабавога шкла транспартнага сродку, калі пярэдняе сядзенне мае падушку бяспекі, за выключэннем выпадку, калі механізм франтальнай падушкі бяспекі адключаны.


За невыкарыстанне дзіцячага ўтрымліваючага прылады прадугледжана адміністрацыйная адказнасць у выглядзе папярэджання або штрафу ў памеры да 4 базавых велічынь. За паўторнае парушэнне на працягу года – штраф да 8 базавых велічынь.


Вядучы спецыяліст па АиП
АДАІ Заводскага РУУС г. Мінска
Таццяна Лапко


СКМ «Пешаход» і рэкамендацыі Дзяржаўтаінспекцыі


У мэтах рэагавання на якая складваецца дарожную абстаноўку на тэрыторыі Заводскага раёна праводзіцца чарговы спецыяльны комплекс мерапрыемстваў «Пешаход», мэтай якога з'яўляецца прафілактыка ДТЗ з удзелам пешых удзельнікаў дарожнага руху.

За 10 месяцаў 2016 года на тэрыторыі горада Менска адбылося 190 дарожна-транспартных здарэнняў з удзелам пешаходаў, у якіх 18 чалавек загінулі і 184 атрымалі раненні рознай ступені. У Заводскім раёне ў якасці пешаходаў паранена 5 дзяцей, 1 загінуў.

Асноўныя прычыны дарожна-транспартных здарэнняў, якія адбыліся па віне пешаходаў:

- пераход праезнай часткі ў неўстаноўленым месцы;

- выхад з-за які стаяў транспартнага сродку ці іншага перашкоды;

- пераход праезнай часткі на забаронны сігнал святлафора.



Дзяржаўтаінспекцыя звяртаецца да ўсіх пешым удзельнікам дарожнага руху і пераканаўча просіць аб няўхільным выкананні Правілаў дарожнага руху:

пераходзьце праезную частку толькі на пешаходных пераходах. У месцах, дзе ўсталяваны святлафор, выходзьце на праезную частку на зялёны сігнал і памятайце, што «зялёны перарывісты» забараняе выхад на дарогу. На «зебры» пераканайцеся, што вадзіцелі Вас заўважылі, спынілі аўтамабілі, і толькі пасля гэтага пачынайце рух.



Далей прыведзены дарожныя знакі, якія карысна ўспомніць кожнаму пешаходу:

ДАРОЖНЫЯ ЗНАКІ



Будзьце ўважлівыя і добрых Вам дарог!



Вядучы спецыяліст па АиП

АДАІ Заводскага РУУС г. Мінска
Таццяна Лапко



"Пастой, пешаход, не спяшайся пад колы!».

З мэтай прафілактыкі дарожна-транспартных здарэнняў па віне і з удзелам пешаходаў, у тым ліку на пешаходных пераходах,  Госавтоинпекция праводзіць Адзіны дзень бяспекі дарожнага руху пад дэвізам "Пастой, пешаход, не спяшайся пад колы!».

За 9 месяцаў 2016 года здзейсніў 161 наезд на пешахода, у якіх 13 і для Чалавек 158 загінулі былі параненыя. 21 дзіця пацярпеў за названы перыяд часу ў якасці пешахода.

Асноўнымі прычынамі дарожна-транспартных здарэнняў з удзелам пешаходаў, па віне якія адбыліся Саміх, пешаходаў Сталі:

  • пераход у неўстаноўленым месцы (30 ДТЗ, у якіх 3 чалавекі загінулі і 29 параненыя);
  • выхад з-за які стаяў транспартнага сродку ці іншага перашкоды (10 ДТЗ, у якіх 12 чалавек параненыя);
  • пераход на забараняльны сігнал святлафора (14 ДТЗ, у якіх 1 чалавек загінуў і 14 параненыя).

Нагадваем, што за парушэнні Правіл дарожнага руху пешаход можа быць прыцягнуты да адміністрацыйнай адказнасці ў выглядзе штрафу да 3 базавых велічынь. Калі парушэнне здзейснена пешаходам, якія знаходзяцца ў стане алкагольнага ап'янення, штраф павялічыцца да 5 базавых велічынь. А ў выпадку, калі дзеянні пешахода пацягнулі стварэнне аварыйнай абстаноўкі, парушальнік прыцягваецца да адміністрацыйнай адказнасці ў выглядзе штрафу ў памеры ад 3 да 8 базавых велічынь.