Управление по образованию администрации Заводского района г. Минска. 

 

РусскийБеларускi
Карта сайта Электронное обращение На главную

Меню

Галоўная Skip Navigation Links

Кантактная  інфармацыя

Адрас:  вул. Народная, 27а 
Тэлефон:             
295-20-45 
                            295-77-54 
Email: sch82@minsk.edu.by

Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў ДУА «Сярэдняя школа № 82 г. Мінска»

 Агульныя палажэнні

1.1. Сапраўдныя Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей - Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб агульнаадукацыйнай школе, Статутам ДУА «Сярэдняя школа № 82 г. Мінска».

1.2. Сапраўдныя Правілы - лакальны нарматыўна-прававы акт ўстановы адукацыі «Сярэдняя школа № 82 г. Мінска" (далей - Школа), абавязковы для ўсіх асоб, якія навучаюцца ў школе.

1.3. Правілы маюць на мэце садзейнічаць умацаванню вучэбнай дысцыпліны, рацыянальным выкарыстанні працоўнага і навучальнага часу, павышэнню эфектыўнасці адукацыйнага працэсу, выхаванню членаў вучнёўскага калектыву школы ў духу свядомага адносіны да працы і навучання. Працоўная і вучэбная дысцыпліны ў школе грунтуюцца на добрасумленным дачыненні навучаюцца да сваіх навучальных абавязкаў - захаванне дысцыпліны ў вучобе і навучанні, беражлівыя адносіны да вучэбна-матэрыяльных каштоўнасцяў, выкананне навучальнага рэжыму.

1.4. Сапраўдныя Правілы ўключаюць нормы, якія рэгулююць ўнутраны навучальны распарадак школы.

1.5. Ўнутраны распарадак школы рэгулюецца як сапраўднымі Правіламі, так і іншымі лакальнымі нарматыўна-прававымі актамі, якія рэгламентуюць ўнутраны працоўнай і навучальны распарадак.

1.6. Пытанні, звязаныя з ужываннем гэтых Правіл, вырашаюцца адміністрацыяй Школы ў межах прадастаўленых ёй паўнамоцтваў.

1.7. Сапраўдныя Правілы зацвярджаюцца дырэктарам пасля разгляду і прыняцця на пасяджэнні Савета школы.

ПАРАДАК ПРЫЁМУ, ПЕРАВОДУ І АДЛІЧЭННІ НАВУЧЭНЦАЎ

Парадак прыёму, пераводу і адлічэнні навучаюцца рэгламентуецца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб агульнаадукацыйнай школ, Статутам ДУА «Сярэдняя школа № 82 г. Мінска», Правіламі правядзення атэстацыі навучэнцаў пры засваенні зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі.

 ПАРАДАК АРГАНІЗАЦЫІ НАВУЧАЛЬНАГА ПРАЦЭСУ

3.1. Адукацыйны працэс пры рэалізацыі праграм агульнай сярэдняй адукацыі арганізуецца па навучальных гадах. Навучальны год пачынаецца 1 верасня.

3.2. У Школе усталёўваецца 5-дзённы вучэбны тыдзень і 6- ы дзень для правядзення выхаваўчых і спартыўна-масавых мерапрыемстваў.

3.3. Навучальны год пры рэалізацыі адукацыйных праграм дзеліцца на чвэрці.

3.4. Для навучэнцаў ўстанаўліваюцца канікулы на працягу навучальнага года і летнія канікулы.

Агульная працягласць канікул на працягу навучальнага года павінна быць не менш за 30 каляндарных дзён. Для навучэнцаў I і II класаў на працягу навучальнага года ў трэцяй чвэрці (трэці тыдзень лютага месяца) ўстанаўліваюцца канікулы працягласцю не менш як 7 каляндарных дзён.

Пачатак і заканчэнне чвэрцяў, канікул вызначаюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь не менш чым за год да пачатку адпаведнага навучальнага года і даводзіцца да ведама ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу.

3.5. Адукацыйны працэс арганізуецца ў форме навучальных заняткаў. У навучальным працэсе таксама выкарыстоўваюцца факультатыўныя заняткі, стымулюючыя і падтрымліваючыя. Працягласць навучальнага заняткі ў I класах - 35 хвілін, у II - XI класах - 45 хвілін.

Штодзённае колькасць вучэбных заняткаў вызначаецца раскладам урокаў, які зацвярджаецца дырэктарам Школы. Пачатак заняткаў і змен, працягласць перапынкаў паміж заняткамі вызначаецца, зыходзячы з умоў працы, неабходнасці забеспячэння адпачынку навучэнцаў і арганізацыі іх харчавання, у адпаведнасці з санітарнымі правіламі і нормамі.

3.6. Апавяшчэнне аб пачатку і заканчэння кожнага заняткі вырабляецца званком. Уваход навучаюцца кабінет пасля званка і прыходу настаўніка забараняецца. Спазнелыя навучаюцца павінны растлумачыць прычыну спазнення дзяжурнаму адміністратару.

3.8. Пасля пачатку заняткаў у кабінетах павінна быць забяспечана цішыня. Недапушчальна перарываць навучальныя заняткі, уваходзіць і выходзіць з кабінета падчас іх правядзення.

3.9. У Школе могуць праводзіцца факультатыўныя заняткі натуральна-матэматычнай, гуманітарнай, грамадазнаўчай, экалагічнай, ваенна-патрыятычнай, музычнай, харэаграфічнай, тэатральнай, мастацкай, спартыўнай і іншай накіраванасці. Факультатыўныя заняткі, як правіла, праводзяцца да пачатку або пасля завяршэння ўрокаў, але не раней чым праз 20 хвілін. Факультатыўныя заняткі ў IX (X) - XI (XII) класах могуць праводзіцца ў шосты школьны дзень.

3.10. Склад груп для правядзення факультатыўных заняткаў пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы агульнай сярэдняй адукацыі зацвярджаецца загадам кіраўніка Установы.

ПРАВА ВУЧНЯЎ

Навучэнцы маюць права:

4.1. ва ўстаноўленым парадку звяртацца ў адміністрацыю ліцэя па якія цікавяць пытаннях і за неабходнымі дакументамі, якія выдаюцца згодна працэдурах, прадугледжаных заяўным прынцыпам «адно акно»;

4.2. ў пазаўрочны час займацца ў аб'яднаннях па інтарэсах, факультатывах, прадметных гуртках ў адпаведнасці з графікам работы;

4.3. карыстацца паслугамі бібліятэкі, чытальнай залы, інтэрнэт бібліятэкай;

4.4. звяртацца за аказаннем медыцынскай дапамогі ў пункт аховы здароўя школы;

4.5. ствараць органы вучнёўскага самакіравання, ўступаць у грамадскія арганізацыі, створаныя ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам.

 АБАВЯЗКІ ВУЧНЯЎ

Навучэнцы Школы абавязаны:

5.1.1. выконваць патрабаванні ўстаноўчых дакументаў, правілаў унутранага распарадку для навучэнцаў, выконваць iншыя абавязкi, якiя вынiкаюць з заканадаўства;

5.1.2. выконваць у ходзе вучэбна-выхаваўчага працэсу распараджэння, ўказанні і прадпісанні адміністрацыі школы, настаўнікаў-прадметнікаў, класных кіраўнікоў;

5.1.3. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу адукацыйных праграм, праграм выхавання - авалодваць тэарэтычнымі ведамі, практычнымі навыкамі, выконваць ва ўстаноўленыя тэрміны ўсе віды заданняў, прадугледжаных праграмамі навучання;

5.1.4. наведваць навучальныя заняткі ў адпаведнасці з іх раскладам, штодня знаёміцца ​​з карэктывамі, што ўносяцца ў расклад. Пры няяўцы на заняткі па ўважлівай прычыне навучаецца альбо законны прадстаўніча непаўналетняга абавязаны вядомасць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці і прадставіць дакументы аб прычынах пропуску заняткаў. У выпадку хваробы навучаецца ўяўляе медыцынскую даведку ўстаноўленага ўзору, выдадзеную лячэбным установай. Калі навучэнец не ўяўляе дакументаў, якія пацвярджаюць паважнасць прычын пропуску заняткі (спазнення на занятак, сыходу з заняткі да яго заканчэння), то незалежна ад яго тлумачэнняў прычына пропуску лічыцца зьняважлівай;

5.1.5. клапаціцца пра сваё здароўе, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця і самаўдасканалення;

5.1.6. паважаць гонар і асабістую годнасць выкладчыкаў, іншых работнікаў, а таксама асоб, якія навучаюцца ў школе. У тым ліку:

- Не дапускаць дзеянняў, якія перашкаджаюць правядзенню ўсіх відаў навучальных заняткаў,

- Не дапускаць выкарыстанне ў прамовы грубых і некарэктных выразаў;

- Пры зносінах з настаўнікамі і іншымі работнікамі школы быць ветлівымі і тактоўнымі;

- Выхоўваць у сабе праўдзівасць, стойкасць і патрабавальнасць да сябе.

- Паважаць правы і абавязкі іншых членаў школьнага калектыву.

5.1.7. прымаць удзел у мерапрыемствах фізкультурна - масавай работы і ў спартыўных спаборніцтвах;

5.1.8 ў адпаведнасці з функцыянальнымі абавязкамі і згодна з графікам ажыццяўляць дзяжурства па школе пад кіраўніцтвам класнага кіраўніка;

5.1.9 мець дзелавы стыль адзення, ахайны знешні выгляд.

5.1.10. не дапускаць, у тым ліку ў пазавучэбны час, дзеянняў, за якія заканадаўствам прадугледжана адміністрацыйная або крымінальная адказнасць;

5.1.11. берагчы маёмасць школы, літаратуру і іншыя вучэбна-метадычныя матэрыялы, прымаць меры да прадухілення маёмаснай шкоды школы, кампенсаваць матэрыяльную шкоду, прычыненую школы ў выніку вінаватых дзеянняў;

5.1.12. рацыянальна выкарыстоўваць энергетычныя і прыродныя рэсурсы, беражліва адносіцца да навакольнага асяроддзя.

5.1.13. няўхільна выконваць правілы бяспечных паводзін і супрацьпажарнай бяспекі

Навучэнцам школы забараняецца:

5.2.1. прапускаць заняткі без уважлівых прычын;

5.2.2. спазняцца на заняткі;

5.2.3 мець уключаныя мабільныя тэлефоны на занятках, якія праводзяцца мерапрыемствах, праводзіць відэа і аўдыё запіс без дазволу адміністрацыі школы;

5.2.4. курэнне ў памяшканнях і на прылеглай да школы тэрыторыі, з'яўлення ў Школе ў стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення, а таксама распівання ў памяшканнях і на тэрыторыі школы спіртных напояў, ужывання наркатычных або таксічных сродкаў;

5.2.5. гуляць у школе ў азартныя гульні (карты);

5.2.6. брыдкасловіць;

5.2.7. пакідаць будынак школы ў час навучальнага працэсу, на перапынках без дазволу дзяжурнага адміністратара, класнага кіраўніка;

5.2.8. вывешваць без дазволу адміністрацыі на дошках аб'яваў і іншых месцах ўлёткі, плакаты, рэкламныя аб'явы і іншую друкаваную прадукцыю.

5.3.За невыкананне ўстаноўленых абавязкаў, да які навучаецца ў парадку і на ўмовах, прадугледжаных дадзенымі Правіламі, могуць прымяняцца ўсе меры дысцыплінарнай адказнасці.

АДКАЗНАСЦЬ ЗА ПАРУШЭННЕ ВУЧЭБНАЙ ДЫСЦЫПЛІНЫ

6.1. Падставамі для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці з'яўляюцца супрацьпраўнае, вiнаватая (наўмыснае або па неасцярожнасці) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў, ускладзеных на яго актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі, у выглядзе наступных дзеянняў (бяздзейнасці):

         6.1.1. спазнення або няяўкі без паважных прычын на навучальныя заняткі;

         6.1.2. парушэнні дысцыпліны ў ходзе адукацыйнага працэсу;

         6.1.3. невыканання без паважных прычын законнага патрабавання педагагічнага работніка;

         6.1.5. абразы ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;

         6.1.6. распаўсюджвання інфармацыі, якая наносіць шкоду здароўю навучэнцаў;

         6.1.7. псуты будынкаў, збудаванняў, абсталявання або іншай маёмасці ўстановы адукацыі;

         6.1.8. невыканання (парушэнні) патрабаванняў заканадаўства аб ахове здароўя, пажарнай бяспекі, распаўсюджвання і захоўвання таксічных і выбухованебяспечных рэчываў;

         6.1.9. распіцця алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, ужывання наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных і іншых адурманьваючых рэчываў у будынках і на тэрыторыі ўстановы адукацыі, альбо з'яўлення ў названых месцах у стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення;

         6.1.10. курэння (спажывання) тытунёвых вырабаў у будынках і на іншай тэрыторыі ўстановы адукацыі;

         6.1.11. іншых супрацьпраўных дзеянняў (бяздзейнасці).

6.2. За здзяйсненне дысцыплінарнай правіны усталёўваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ва ўжыванні да яго мер дысцыплінарнага спагнання.

         6.2.1. За здзяйсненне дысцыплінарнай правіны да які навучаецца могуць быць ужытыя наступныя меры дысцыплінарнага спагнання:

- заўвага;

- вымова;

- адлічэнне.

Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена за:

• працяглая адсутнасць (больш за трыццаць дзён) без уважлівых прычын на вучэбных занятках (занятках) на працягу навучальнага года;

• сістэматычнае (паўторнае на працягу навучальнага года) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў навучаюцца, калі да яго раней прымяняліся меры дысцыплінарнага спагнання.

         6.2.2. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць кіраўніку ўстановы адукацыі.

         6.2.3.Обучающийся, прыцягваць да дысцыплінарнай адказнасці, законны прадстаўнік непаўналетняга навучэнца, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, маюць права:

         • знаёміцца ​​з усімі матэрыяламі, якія пацвярджаюць віну навучэнца, здымаць з іх копіі;

         • даваць тлумачэнні і прадстаўляць доказы альбо адмовіцца ад дачы тлумачэнняў;

         • быць заслуханым у ходзе любога які закранае іх інтарэсы разбору, прысутнічаць на ім;

         • атрымаць юрыдычную дапамогу ў адпаведнасці з заканадаўствам;

         • азнаёміцца ​​з загадам аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання і атрымаць яго копію;

         • абскардзіць загад аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання.

         Адмова навучэнца даць тлумачэнне ў пісьмовай форме не замінае прымяненню да яго меры дысцыплінарнага спагнання.

         6.2.4. Нагодамі для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці могуць служыць паведамленні мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, праваахоўных органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый, дакладныя запіскі педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі, асоб, якія ажыццяўляюць ахову памяшканняў установы адукацыі.

         6.2.5. За кожны дысцыплінарны правіну можа быць прыменена толькі адна мера дысцыплінарнага спагнання.

         6.2.6 Ужыванне ў якасці меры дысцыплінарнага спагнання адлічэнні да непаўнагадовага вучню дапускаецца толькі пасля паведамлення установай адукацыі адпаведнай камісіі па справах непаўналетніх мясцовага выканаўчага і распарадчага органа.

         6.2.7. Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да які навучаецца прымаецца на падставе матэрыялаў, якія змяшчаюць фактычныя доказы здзяйснення ім дысцыплінарнай правіны.

         6.2.8. Які навучаецца можа быць прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці не пазней за адзін месяц з дня выяўлення дысцыплінарнай правіны (дзень, калі аб правіне стала або павінна было стаць вядома педагагічнаму работніку ўстановы адукацыі, не лічачы часу хваробы навучэнца, знаходжання яго на вакацыях, у адпачынку. Дысцыплінарнае спагнанне да непаўналетняму які навучаецца можа быць ўжыта не раней чым праз сем каляндарных дзён пасля накіравання апавяшчэння аднаму з яго законных прадстаўнікоў.

         6.2.9. Меры дысцыплінарнага спагнання да які навучаецца не могуць быць ужытыя пазней за шэсць месяцаў з дня здзяйснення дысцыплінарнай правіны.

         6.2.10 Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да які навучаецца афармляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі, у якім павінны змяшчацца звесткi аб навучаюць прыцягваць да дысцыплінарнай адказнасці, аб дасканалым дысцыплінарным правіне, форме віны (намер або неасцярожнасць), доказы віны, указанне меры дысцыплінарнага спагнання.

         6.2.11. Загад кіраўніка ўстановы адукацыі аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання аб'яўляецца які навучаецца пад роспіс на працягу трох каляндарных дзён.

         6.2.12. У тэрмін, устаноўлены для аб'явы загаду аб ўжыванні меры дысцыплінарнага спагнання, не ўваходзіць час хваробы навучэнца, знаходжання яго на вакацыях, у адпачынку.

         6.2.13. Установа адукацыі на працягу пяці каляндарных дзён з дня прыцягнення да дысцыплінарнай адказнасці непаўналетняга навучэнца інфармуе пра гэта ў пісьмовай форме аднаго з яго законных прадстаўнікоў.

         6.2.14. Звесткі пра ўжыванне меры дысцыплінарнага спагнання заносяцца ў асабістая справа навучэнца.

         6.2.15. Які навучаецца лiчыцца не прыцягваліся да дысцыплінарнай адказнасці, калі на працягу аднаго года з дня прымянення да яго меры дысцыплінарнага спагнання ён не будзе паўторна прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці. Пры гэтым дысцыплінарнае спагнанне пагашаецца аўтаматычна без выдання загаду.

         6.2.16. Кіраўнік установы адукацыі, які ўжыў меру дысцыплінарнага спагнання да які навучаецца, мае права зняць яе датэрмінова па ўласнай ініцыятыве або просьбе навучэнца.

         6.2.17. Датэрміновае зняцце дысцыплінарнага спагнання афармляецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі.

 ЗАААХВОЧВАННЕ ЗА ПОСПЕХІ Ў ВУЧОБЕ І ГРАМАДСКАЙ РАБОЦЕ

7.1. За высокія поспехі ў вучобе, актыўны ўдзел у грамадскім жыцці школы для навучэнцаў ўсталёўваюцца наступныя меры заахвочвання:

- аб'ява падзякі;

- занясенне на Дошку гонару;

- ўзнагароджанне каштоўнымі падарункамі;

- напісанне ліста падзякі бацькам

7.2. Заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара.