Усе мы розныя, але ўсе мы роўныя ...
З намі ў Беларусі жыве больш за 100 тысяч дзяцей з асаблівасцямі псіха-фізічнага развіцця. На працягу ўсяго свайго жыцця гэтыя дзеці маюць патрэбу ў нашай дапамозе, яны рады любіць іншых людзей і вельмі любяць жыццё. Гэтыя дзеці такія ж як і іншыя. Яны развіваюцца, але павольней; думаюць але ледзь прасцей; вучацца, толькі не так лёгка, як іншыя. Дзеці з асаблівасцямі маюць такія ж правы, як і іншыя грамадзяне нашай рэспублікі. Яны хочуць развівацца, наведваць дзіцячыя садкі і школы, гуляць і вучыцца з іншымі дзецьмі.
З мэтай падтрымкі і карэкцыйнай, псіхолага-педагагічнай дапамогі дзецям з абмежаванымі магчымасцямі ў ДУА «Сярэдняя школа №82 г. Мінска »функцыянуюць класы інтэграванага (сумеснага) навучання і выхавання.
Інтэграванае (інклюзіўны) навучанне - навучанне і выхаванне дзяцей з рознымі дэфектамі псіхафізічнага развіцця ва ўстановах агульнай сістэмы адукацыі разам з нармальна краінамі, якія развіваюцца дзецьмі. Канчатковая мэта такога навучання - сацыяльная інтэграцыя, г.зн. ўключэнне чалавека ў грамадства ў якасці паўнавартаснага яго чальца.
Сёння ў школе існуе 2 формы інтэграванага навучання:
- поўнай напаўняльнасці;
- няпоўнай напаўняльнасці.
Напрамкі работы:
- дыягнастычнае
- карэкцыйна
- сацыяльна-псіхалагічны
- аналітычнае
- кансультатыўна-асветніцкая і прафілактычнае
- арганізацыйна-метадычнае
На падставе пастановы Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. №136 "Аб парадку стварэння спецыяльных груп, груп інтэграванага навучання і выхавання, спецыяльных класаў, класаў інтэграванага навучанні і выхавання і арганізацыі адукацыйнага працэсу ў іх» ў інтэграваныя класы залічваюцца навучэнцы, якія прайшлі псіхолага-медыка-педагагічную камісію ў цэнтры карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі (пу і Р) і якія маюць заключэнне пу і Р.
У класы інтэграванага навучання і выхавання залічваюцца дзеці з цяжкімі парушэннямі маўлення, з парушэннем псіхічнага развіцця (цяжкасцямі ў навучанні), з парушэннем апорна-рухальнага апарата, з парушэннем зроку, слыху, з інтэлектуальнай недастатковасцю, з аўтызмам.
Ўрокі ў класах інтэграванага навучання і выхавання праводзяць дэфектолагі Салагуб Анастасія Віктараўна, Салодкая Вольга Іванаўна, Карпіцкая-Спірыдон Вікторыя Мікалаеўна і настаўнікі агульнай сярэдняй адукацыі згодна вучэбнаму плану на працягу ўсяго навучальнага года.
Рэкамендацыі: