Управление по образованию администрации Заводского района г. Минска. 

 

РусскийБеларускi
Карта сайта Электронное обращение На главную

Меню

Галоўная Skip Navigation Links

Кантактная  інфармацыя

Адрас:  вул. Народная, 27а 
Тэлефон:             
295-20-45 
                            295-77-54 
Email: sch82@minsk.edu.by

Аб значнасці лагапедычных заняткаў і ролі бацькоў у карэкцыйна працэсе

З кожным годам, сярод тых, хто паступае ў першы клас, павялічваецца колькасць дзяцей з парушэннямі мовы. У дзяцей дадзенай катэгорыі, у той ці іншай меры, парушаны звукопроизношение і слыхавая дыферэнцыяцыя. Яны замяняюць і змешваюць гукі, падобныя па гучанні або артыкуляцыі (шыпячыя - свісцячым, звонкія - глухія, цвёрдыя - мяккія, р - л), не ўлічваюць смыслоразличительного значэння гукаў у словах. Такі ўзровень недаразвіцця гукавы боку прамовы служыць прычынай з'яўлення другаснага дэфекту (дыслексіі - парушэнні чытання і дисграфии - парушэнні лісты). Праблема парушэння гаворкі ў школьнікаў - адна з самых актуальных, паколькі ліст і чытанне з мэты пачатковага навучання ператвараецца ў сродак далейшага атрымання ведаў. Некаторыя бацькі лічаць, што маўленчыя недахопы дзіцяці з часам знікнуць самі без спецыяльнага ўмяшання. Гэта не так. Своечасова невыпраўленыя дэфект не толькі не знікне, але і замацуецца, выправіць яго будзе значна складаней. Наяўнасць у дзяцей нават слаба выяўленых адхіленняў у фанетычным і лексіка-граматычным развіцці з'яўляецца сур'ёзным перашкодай у засваенні праграмы агульнаадукацыйнай школы. Неабходную ў такіх выпадках спецыфічную дапамогу навучэнцы з дэфектамі прамовы могуць атрымаць на карэкцыйных занятках у пункце карэкцыйна-педагогическоой дапамогі.
 
Мэтай карэкцыйнага ўздзеяння з'яўляецца не толькі выпраўленне звукопроизношения, але і развіццё ўсёй маўленчай сістэмы ў цэлым, а менавіта: развіццё агульнай маўленчай актыўнасці, назапашванне слоўніка, развіццё фанематычнага слыху, граматычнага боку прамовы, навучанне навыкам словаўтварэння і словазмянення, развіццё складнай гаворкі. Карэкцыйныя заняткі звычайна праводзяцца па пэўнай сістэме з апорай на наглядны матэрыял, з выкарыстаннем розных маўленчых гульняў. Дзіця павінен засвоіць, як вымаўляюцца пэўныя гукі і які літары пры пісьме гэты гук адпавядае. Ўжываюцца разнастайныя формы і метады правядзення заняткаў, чаргуюцца заданні па ўзбагачэнні слоўніка з заданнямі па развіцці памяці, увагі, звукопроизношения, развіццю нармальнай мовы, выкарыстоўваюцца інавацыйныя педагагічныя тэхналогіі.
 
Выпраўленне парушэнняў прамовы патрабуе сістэматычных, часам з працягам на працягу доўгага перыяду часу, заняткаў, і поспех карэкцыйнай працы шмат у чым залежыць ад бацькоў. Неабходна захаванне маўленчага рэжыму ў сям'і (правільны маўленчай ўзор, сістэматычныя заняткі па замацаванню пройдзенага матэрыялу на карэкцыйных занятках)
 
Парады бацькам:

  • Верце ў сілы дзіцяці!
  • Суперажываць, радуйцеся і засмучайцеся разам з ім!
  • Навучайце ў гульні!
  • Умейце выслухаць дзіцяці.
  • Перад адпрацоўкай маўленчага матэрыялу нацельте на правільнае вымаўленне гукаў («Сачы за язычком!»).
  • Сачыце за звукопроизношением дзіцяці ў бытавой прамовы, ненадакучліва папраўляючы яго. Толькі пастаяннае назіранне за прамовай спрыяе паспяховай і хуткай аўтаматызацыі гукаў.
  • Вывучыце з дзецьмі вершы - «запоминалки», якія дапамагаюць запамінаць літары.
  • Называйце літару толькі як гук: [М], а не МЭ, ня ЭМ.
  • Заняткі могуць праводзіцца падчас прагулак, паездак. Але некаторыя віды заняткаў патрабуюць абавязковай спакойнай дзелавой абстаноўкі, а таксама адсутнасці адцягваюць фактараў.
  • Пры працы ў сшыткі сочыце за правільнай пасадкай, за асвятленнем, за становішчам на стале сшыткі і алоўка ў руцэ.
  • Прывучайце дзіцяці да самастойнага выканання заданняў. Не варта спяшацца, паказваючы, як трэба выконваць заданне, нават калі ён засмучаны няўдачай. Дапамога павінна насіць своечасовы і разумны характар.
  • Пахваліце за добра выкананае заданне, за правільна сказаныя гукі, словы.