Управление по образованию администрации Заводского района г. Минска. 

 

РусскийБеларускi
Карта сайта Электронное обращение На главную

Меню

Галоўная Skip Navigation Links

Кантактная  інфармацыя

Адрас:  вул. Народная, 27а 
Тэлефон:             
295-20-45 
                            295-77-54 
Email: sch82@minsk.edu.by

Схема бязпечнага выхаду з школы

Правилы дарожнага руху для школьнікаў

4. Абавязкі пешаходаў

4.1. Пешаходы павінны рухацца па ходніках ці пешаходным дарожках, а пры іх адсутнасці - па абочынах. Пешаходы, якія перавозяць або перанослыя грувасткія прадметы, а таксама асобы, якія перасоўваюцца ў інвалідных калясках без рухавіка, могуць рухацца па краі праезнай часткі, калі іх рух па ходніках ці абочынах стварае перашкоды для іншых пешаходаў.

Пры адсутнасці тратуараў, пешаходных дарожак або абочын, а таксама ў выпадку немагчымасці рухацца па іх пешаходы могуць рухацца па веласіпеднай дарожцы або ісці ў адзін шэраг па краі праезнай часткі (на дарогах з падзяляльнай паласой - па вонкавым краі праезнай часткі). Пры руху па краі праезнай часткі пешаходы павінны ісці насустрач руху транспартных сродкаў. Асобы, якія перасоўваюцца ў інвалідных калясках без рухавіка, вядучыя матацыкл, мапед, ровар, у гэтых выпадках павінны прытрымлівацца па ходу руху транспартных сродкаў.

Пры руху па абочынах або краі праезнай часткі ў цёмны час сутак ці ва ўмовах недастатковай бачнасці пешаходам рэкамендуецца мець пры сабе прадметы са святлоадбівальнымі элементамі і забяспечваць бачнасць гэтых прадметаў кіроўцамі транспартных сродкаў.

4.2. Рух арганізаваных пешых калон па праезнай часткі дазваляецца толькі па кірунку руху транспартных сродкаў па правым баку не больш чым па чатыры чалавекі ў шэраг. Спераду і ззаду калоны з левага боку павінны знаходзіцца суправаджаюць з чырвонымі сцяжкамі, а ў цёмны час сутак і ва ўмовах недастатковай бачнасці - з уключанымі ліхтарамі: спераду - белага колеру, ззаду - чырвонага. Групы дзяцей дазваляецца вадзіць толькі па тратуарах і пешаходных дарожках, а пры іх адсутнасці - і па абочынах, але толькі ў светлы час сутак і толькі ў суправаджэнні дарослых.

4.3. Пешаходы павінны перасякаць праезную частку па пешаходных пераходах, у тым ліку па падземным і надземных, а пры іх адсутнасці - на скрыжаваннях па лініі тратуараў або абочын. Пры адсутнасці ў зоне бачнасці пераходу або скрыжавання дазваляецца пераходзіць дарогу пад прамым вуглом да краю праезнай часткі на участках без раздзяляльнай паласы i агароджаў там, дзе яна добра праглядаецца ў абодва бакі.

4.4. У месцах, дзе рух рэгулюецца, пешаходы павінны кіравацца сігналамі рэгуліроўшчыка або пешаходнага святлафора, а пры яго адсутнасці - транспартнага святлафора.

4.5. На нерэгулюемых пешаходных пераходах пешаходы могуць выходзіць на праезную частку пасля таго, як ацэняць адлегласць да надыходзячых транспартных сродкаў, іх хуткасць і пераканаюцца, што пераход будзе для іх бясьпецы. Пры перасячэнні праезнай часткі па-за пешаходным пераходам пешаходы, акрамя таго, не павінны ствараць перашкод для руху транспартных сродкаў і выходзіць з-за які стаяў транспартнага сродку ці іншага перашкоды, які абмяжоўвае обзорность, ня пераканаўшыся ў адсутнасці надыходзячых транспартных сродкаў.

4.6. Выйшлі на падарожную частку, пешаходы не павінны затрымлівацца або спыняцца, калі гэта не звязана з забеспячэннем бяспекі руху. Пешаходы, не паспеўшыя скончыць пераход, павінны спыніцца на лініі, якая падзяляе транспартныя патокі супрацьлеглых напрамкаў. Працягваць пераход можна толькі пераканаўшыся ў бяспецы далейшага руху і з улікам сігналу святлафора (рэгуліроўшчыка).

4.7. Пры набліжэнні транспартных сродкаў з уключанымі сінім пробліскавым маячком і адмысловым гукавым сігналам пешаходы абавязаны ўстрымацца ад пераходу праезнай часткі, а змешчаныя на ёй павінны саступіць дарогу гэтым транспартным сродкам і неадкладна вызваліць праезную частку.

4.8. Чакаць маршрутнае транспартны сродак і таксі дазваляецца толькі на прыпаднятых над праезнай часткай пасадачных пляцоўках, а пры іх адсутнасці - на тратуары або абочыне. У месцах прыпынкаў маршрутных транспартных сродкаў, не абсталяваных прыпаднятымі пасадкавымі пляцоўкамі, дазваляецца выходзіць на праезную частку для пасадкі ў транспартны сродак толькі пасля яго прыпынку. Пасля высадкі неабходна, не затрымліваючыся, вызваліць праезную частку.

Пры руху праз праезную частку да месца прыпынку маршрутнага транспартнага сродку або ад яго пешаходы павінны кіравацца патрабаваннямі пунктаў 4.4 - 4.7 Правілаў.

 5. Абавязкі пасажіраў

5.1. Пасажыры абавязаны:

  • пры паездцы на транспартным сродку, абсталяваным рамянямі бяспекі, быць прышпіленымі імі, а пры паездцы на матацыкле - быць у зашпіленым моташлеме;
  • пасадку і высадку вырабляць з боку тратуара або абочыны і толькі пасля поўнага прыпынку транспартнага сродку. Калі пасадка і высадка немагчымая з боку тратуара або абочыны, яна можа ажыццяўляцца з боку праезнай часткі пры ўмове, што гэта будзе бяспечна і ня створыць перашкод іншым удзельнікам руху.

5.2. Пасажырам забараняецца:

  • адцягваць кіроўцу ад кіравання транспартным сродкам падчас яго руху;
  • пры паездцы на грузавым аўтамабілі з бартавой платформай стаяць, сядзець на бартах або на грузе вышэй бартоў;
  • адчыняць дзверы транспартнага сродку ў час яго руху.

6. Сігналы святлафора і рэгуліроўшчыка

6.1. У святлафорах прымяняюцца светлавыя сігналы зялёнага, жоўтага, чырвонага і бела-месяцовага колеру.

У залежнасці ад прызначэння сігналы святлафора могуць быць круглыя, у выглядзе стрэлкі (стрэлак), сілуэта пешахода або ровара і X-вобразныя.

Святлафоры з круглымі сігналамі могуць мець адну ці дзве дадатковыя секцыі з сігналамі ў выглядзе зялёнай стрэлкі (стрэлак), якія размяшчаюцца на ўзроўні зялёнага круглага сігналу.

 

6.2. Круглыя сігналы святлафора маюць наступныя значэнні:

  • ЗЯЛЕНЫ сігнал дазваляе рух;
  • ЗЯЛЁНЫ ПЕРАРЫВІСТЫ СІГНАЛ дазваляе рух і інфармуе, што час яго дзеяння мінае і неўзабаве будзе ўключаны забараняльны сігнал (для інфармавання кіроўцаў пра час у секунд, якія засталіся да канца гарэння зялёнага сігналу, могуць прымяняцца лічбавыя табло);
  • ЖОЎТЫ СІГНАЛ забараняе рух, акрамя выпадкаў, прадугледжаных пунктам 6.14 Правілаў, і папярэджвае аб маючай адбыцца змене сігналаў;
  • ЖОЎТЫ ПЕРАРЫВІСТЫ СІГНАЛ дазваляе рух і інфармуе аб наяўнасці нерэгулюемага скрыжавання ці пешаходнага пераходу, папярэджвае аб небяспецы;
  • ЧЫРВОНЫ СІГНАЛ, у тым ліку перарывісты, забараняе рух.

Спалучэнне чырвонага і жоўтага сігналаў забараняе рух і інфармуе аб маючым адбыцца ўключэнні зялёнага сігналу.

6.3. Сігналы святлафора, выкананыя ў выглядзе стрэлак чырвонага, жоўтага і зялёнага колераў, маюць тое ж значэнне, што і круглыя сігналы адпаведнага колеру, але іх дзеянне распаўсюджваецца толькі на кірунак (напрамкі), паказванае стрэлкамі. Пры гэтым стрэлка, якая дазваляе паварот налева, дазваляе і разварот, калі гэта не забаронена адпаведным дарожным знакам.

Такое ж значэнне мае зялёная стрэлка ў дадатковай секцыі. Выключаны сігнал дадатковай секцыі азначае забарону руху ў напрамку, рэгуляваным гэтай секцыяй.

6.4. Калі на асноўны зялёны сігнал святлафора нанесена чорная контурная стрэлка (стрэлкі), то яна інфармуе кіроўцаў аб наяўнасці дадатковай секцыі святлафора і паказвае іншыя дазволеныя напрамкі руху, чым сігнал дадатковай секцыі.

6.5. Калі сігнал святлафора выкананы ў выглядзе сілуэту пешахода (ровара), то яго дзеянне распаўсюджваецца толькі на пешаходаў (веласіпедыстаў). Пры гэтым зялёны сігнал дазваляе, а чырвоны забараняе рух пешаходаў (веласіпедыстаў). Для рэгулявання руху веласіпедыстаў можа выкарыстоўвацца таксама святлафор з круглымі сігналамі паменшанага памеру, дапоўнены прамавугольнай таблічкай белага колеру памерам 200 x 200 мм з выявай ровара чорнага колеру.

6.6. Для інфармавання сляпых пешаходаў аб магчымасці перасячэння праезнай часткі светлавыя сігналы святлафора могуць быць дапоўнены гукавым сігналам.

6.7. Для рэгулявання руху транспартных сродкаў па палосах праезнай часткі, у прыватнасці па тых, кірунак руху па якіх можа змяняцца на супрацьлеглае, прымяняюцца рэверсіўныя святлафоры з чырвоным X-вобразным сігналам і зялёным сігналам у выглядзе стралы, накіраванай ўніз. Гэтыя сігналы адпаведна забараняюць або дазваляюць рух па паласе, над якой яны размешчаны.

Асноўныя сігналы рэверсіўнага святлафора могуць быць дапоўнены жоўтым сігналам у выглядзе стралы, нахіленай па дыяганалі ўніз направа або налева, уключэнне якой інфармуе аб маючай адбыцца змене сігналу і неабходнасці перастроіцца на паласу, на якую паказвае страла. Пры выключаны сігналах реверсівного святлафора, які размешчаны над паласой, пазначанай з абодвух бакоў разметкай 1.9, уезд на гэтую паласу забаронены.

6.8. Для рэгулявання руху трамваяў, а таксама іншых маршрутных транспартных сродкаў, якія рухаюцца па вылучанай для іх паласе, могуць прымяняцца святлафоры аднакаляровай сігналізацыі з чатырма круглымі сігналамі бела-месяцовага колеру, размешчанымі ў выглядзе літары "Т". Рух дазваляецца толькі пры ўключэнні адначасова ніжняга сігналу і аднаго або некалькіх верхніх, з якіх левы дазваляе рух налева, сярэдні - прама, правы - направа. Калі ўключаны толькі тры верхніх сігналу, то рух забаронены.

6.9. Круглы бел-месяцовы перарывісты сігнал, размешчаны на чыгуначным пераездзе, дазваляе рух транспартных сродкаў праз пераезд. Пры выключаны мігцяць бел-месячным і чырвоным сігналах рух дазваляецца пры адсутнасці ў межах бачнасці надыходзячага да пераезду цягніка (лакаматыва, дрызіны).

6.10. Сігналы рэгуліроўшчыка маюць наступныя значэнні:

РУКІ ВЫЦЯНУТЫЯ Ў БАКІ ЦІ АПУШЧАНЫЯ:

  • з боку левага і правага боку дазволена рух трамваю прама, бязрэйкавыя транспартным сродкам прама і направа, пешаходам дазволена пераходзіць праезную частку;
  • з боку грудзей і спіны рух усіх транспартных сродкаў і пешаходаў забаронена.

ПРАВАЯ РУКА ВЫЦЯНУТА НАПЕРАД:

  • з боку левага боку дазволена рух трамваю налева, бязрэйкавыя транспартным сродкам ва ўсіх напрамках;
  • з боку грудзей ўсім транспартным сродкам дазволены рух толькі направа;
  • з боку правага боку і спіны рух усіх транспартных сродкаў забаронены;
  • пешаходам дазволена пераходзіць праезную частку за спіной рэгуліроўшчыка.

РУКА ПАДНЯТАЯ ЎВЕРХ

  • рух усіх транспартных сродкаў і пешаходаў забаронена ва ўсіх напрамках, акрамя выпадкаў, прадугледжаных пунктам 6.14 Правілаў. Рэгуліроўшчык можа падаваць жэстамі рук і іншыя сігналы, зразумелыя кіроўцам і пешаходам.

Для лепшай бачнасці сігналаў рэгуліроўшчык можа ўжываць жазло або дыск з чырвоным сігналам (святловяртальнікаў).

6.12. Дадатковы сігнал свістком падаецца для прыцягнення ўвагі ўдзельнікаў руху.

6.15. Вадзіцелі і пешаходы павінны выконваць патрабаванні сігналаў і распараджэння рэгуліроўшчыка, нават калі яны супярэчаць сігналах святлафора, патрабаванням дарожных знакаў або разметкі. У выпадку, калі значэння сігналаў святлафора супярэчаць патрабаванням дарожных знакаў прыярытэту, кіроўцы павінны кіравацца сігналамі святлафора.

6.16. На чыгуначных пераездах адначасова з чырвоным перарывістым сігналам святлафора можа падавацца гукавы сігнал, дадаткова які інфармуе удзельнікаў руху аб забароне руху праз пераезд.