Асноўныя напрамкі інфарматызацыі
Адным з прыярытэтных напрамкаў развіцця сучаснай агульнаадукацыйнай школы з'яўляецца ўкараненне новых інфармацыйных тэхналогій у адукацыйны працэс.
Інфарматызацыя адукацыі - гэта складаны шматузроўневы працэс, які нельга звесці да забеспячэнні школ кампутарамі, электроннымі падручнікамі і падключэнні да Інтэрнэту. У сапраўдны перыяд часу неабходна разглядаць і развіваць змястоўны бок выкарыстання тэхнічных сродкаў. Тэхнічнае забеспячэнне, безумоўна, з'яўляецца важнай, але толькі якая забяспечвае асновай працэсу інфарматызацыі.
Сапраўдным крытэрыем эфектыўнасці выкарыстання новых інфармацыйных тэхналогій у адукацыйным установе павінна стаць не колькасць і якасць кампутараў, а наяўнасць адзінай інфармацыйнай адукацыйнай прасторы.
Уцягнуць у працэс інфарматызацыі ўсіх: навучэнцаў, бацькоў, настаўнікаў, адміністрацыю, бібліятэкара, псіхолага і іншых работнікаў школы - вось галоўная задача інфарматызацыі.
Важна правільна вызначыць напрамкі дасягнення пастаўленай мэты, якая пацягне за сабой павышэнне якасці навучання, удасканаленне кіравання школай, інфармацыйную інтэграцыю з знешняй асяроддзем.
У якасці такіх напрамкаў у нашай школе выбраны інфарматызацыя кіравання і ўкараненне інфармацыйных тэхналогій у навучальны працэс па ўсіх агульнаадукацыйных дысцыплінах і дадатковай адукацыі.
Аўтаматызацыя многіх функцый кіраўнічага апарата дазваляе пашырыць кола ўдзельнікаў навучальнага працэсу, якія былі задзейнічаныя ў фарміраванні інфармацыйнай прасторы школы. У сувязі з гэтым узнікае неабходнасць стварэння адзінай лакальнай сеткі.
У школе вядзецца праца па стварэнні лакальнай сеткі, якая забяспечвае адзіная інфармацыйная прастора школы.
Прадугледжваецца стварэнне наступных баз дадзеных: вучні, супрацоўнікі, маніторынг навучанасці, класы, навучальныя планы, расклад, праграмна-метадычнае забеспячэнне, нарматыўныя дакументы, дадатковую адукацыю. Сфармаваны праграмны прадукт дазволіць стварыць адзіны блок дадзеных па школе, ажыццяўляць выбарку па запыце, атрымліваць поўную і дакладную інфармацыю па школе, вырашаць задачы планавання, адсочваць вынікі, забяспечваць кантроль за арганізацыяй вучэбна-выхаваўчага працэсу, уніфікаваць працэс фарміравання штатнага раскладу і складання тарыфікацыі, выконваць стандартныя формы справаздач.
Укараненне інфармацыйных тэхналогій у працэс выкладання ўсіх прадметаў цягне за сабой неабходнасць павышэння інфармацыйнай культуры педагога, ўкаранення новых метадаў навучання з выкарыстаннем камп'ютэрных тэхналогій у наступных напрамках:
- кантроль ведаў;
- лабараторны практыкум;
- нагляднасць на ўроку;
- самаадукацыя (сеткавае ўзаемадзеянне).
Такім чынам, інфарматызацыя школы магчымая толькі пры адначасовым развіцці як тэхнічнага забеспячэння, так і стварэння адзінай інфармацыйнай прасторы усімі ўдзельнікамі навучальнага працэсу.