Управление по образованию администрации Заводского района г. Минска. 

 

РусскийБеларускi
Карта сайта Электронное обращение На главную

Меню

Галоўная Skip Navigation Links

Кантактная  інфармацыя

Адрас:  вул. Народная, 27а 
Тэлефон:             
295-20-45 
                            295-77-54 
Email: sch82@minsk.edu.by

Як развіць графомоторные навыкі ў дзяцей?

Насцярожылі, калі:

  • дзіця актыўна паварочвае ліст пры маляванні або зафарбоўвання (значыць, дзіця замяняе уменне мяняць напрамак лініі пры дапамозе тонкіх рухаў пальцаў);
  • дзіця малюе занадта маленькія прадметы (значыць, у яго жорсткая фіксацыя пэндзля пры маляванні);
  • наогул не любіць маляваць (значыць, навык малявання не сфармаваны і, таму не цікавы).

Як жа развіць ручную умеласць?

  • Запускаць пальцамі дробныя ваўчкі.
  • Размінаць пальцамі пластылін, гліну, цеста.
  • Катаць па чарзе кожным пальцам каменьчыкі, дробныя пацеркі, шарыкі.
  • Сціскаць і расціскаць кулачкі, пры гэтым можна гуляць, як быццам кулачок - бутончик кветкі (раніцай ён прачнуўся і адкрыўся, а ўвечары заснуў - зачыніўся, схаваўся).
  • Рабіць мяккія кулачкі, якія можна лёгка расціснуць і ў якія дарослы можа прасунуць свае пальцы, і дужыя, якія ня разожмешь.
  • Паказаць асобна толькі адзін палец - паказальны, затым два (паказальны і сярэдні), далей тры, чатыры, пяць.
  • Паказаць асобна толькі адзін палец - вялікі.
  • Барабаніць пальцамі абедзвюх рук па стале.
  • Махаць ў паветры толькі пальцамі.
  • Пляскаць у ладкі ціха і гучна.
  • Нанізваць буйныя гузікі, шарыкі, пацеркі на нітку.
  • Намотваць тонкую дрот у каляровы абмотцы на катушку, на ўласны палец (атрымліваецца колца або спіраль).
  • Камячыць рукамі поролоновые шарыкі, губку.
  • Маляваць, размалёўваць, штрыхаванай.
  • Маляванне рознымі матэрыяламі (ручкай, алоўкам, мелам, каляровымі крэйдамі, акварэллю, гуашшу, вуглём і г.д.).
  • Рэзаць нажніцамі і многае інш.

МАЕ ВЕСЕЛЫЕ ПАЛЬЧЫКИ

Мае пальчыкі раскажуць,

Ўсе ўмеюць, усё пакажуць.

Пяць іх на маёй руцэ.

Ўсё рабіць могуць, заўсёды дапамогуць.

Яны на дудачцы гуляюць,

Мячык кідаюць,

Бялізну сціраюць,

Падлогу падмятаюць,

Яны лічаць,

Скубуць, лашчаць,

Мае пальцы на руцэ.

На першыя два радкі - падняць рукі ўверх і паварочваць далоні ўнутр і вонкі. Затым пляскаць у далоні. Далей пераймаць рухам, адпаведным зместу тэксту.

ЛОДАЧКА

Дзве далонькі прыцісну

І па моры паплыву.

Дзве далонькі, сябры, -

Гэта лодачка мая.

Ветразі падыму,

Сінім морам паплыву.

А па бурных хвалях

Плывуць рыбкі тут і там.

На першыя радкі дзве далоні злучыць лодачкай і выконваць хвалепадобныя рухі рукамі. На словы «ветразі падыму» - падняць выпрастаныя далоні ўверх. Затым імітаваць руху хваль і рыбак.

Эфект ад заняткаў будзе, калі:

  • Практыкаванні будуць рэгулярнымі;
  • Гульні будуць прыносіць дзіцяці радасць;
  • На занятках дзіця не будзе стамляцца і ператамляцца;
  • Дзіцяці не будзе сумна;
  • Дзіця будзе адчуваць свае поспехі, дасягненні.
  • Ручная Умелыя дасць магчымасць дзіцяці:
  • Своечасова авалодваць навыкамі самаабслугоўвання: зашпільванне гузікаў, маланак, завязванне шнуркоў, вузельчыкаў.
  • Прымаць пасільны ўдзел у хатніх справах: сервіроўцы стала, ўборцы памяшкання і інш.